Galgberget i Falun

Galgberget

Det finns ett ställe i Falun som heter Galgberget. Där finns en galgplats som dom avrättade folk i förr i tiden.  Det finns orber där, som varit synliga på många fotografers bilder. Det är olika människors namn som är inristade i stenar på backen, och så fort man går upp dit så ryser man av obehag. Ett tecken på att du har någon som i tystnad går bakom dig? Du kan gå upp på Galgberget ensam...men du är knappast ensammen när du väl är där uppe. Hur länge kommer du stanna kvar där uppe? Inte länge enligt mina beräkningar.


Bor du i Dalarna? Då tycker jag att du ska besöka Galgberget.
image3

 


Kommentarer
Postat av: Zmeroz

Får lust att besöka detta :) men har inte möjlighet att ta mig dit själv, och ingen bryr sig om sånt här -.-

2008-02-17 @ 19:58:59
Postat av: Lisa

Hej!



Senast igår var jag och mina tre vänner till denna plats, dock mitt på dagen.

Måste dock säga.. jag blir mer skrämd av att vara ensam i mina föräldrars hus än på galgberget mitt på dagen...

2009-05-25 @ 10:14:55
Postat av: jenny

coolt. :-)

2009-05-25 @ 10:22:58
URL: http://bebismage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0