Spökfyren på Holmön

Spökfyren på Holmön

På Holmön utanför Umeå ligger en gammal fyr som byggdes redan under 1800-talet, och har haft väldigt många tragedier ikring sig. På Holmön har människor både fötts, blivit vigda och dött både naturligt och plågsamt.

Jag personligen var på Holmön med min familj och några vänner i sommras. Jag var självklart väldigt entusiastisk att få besöka Holmön eftersom att jag hade hört talas om "spökfyren" som låg där. Jag kan helt klart säga att det är en väldigt värd resa.

Om man lägger örat intill dörren kan man på kvällarna höra steg i trappan inne i fyren. När man öppnar dörren tystnar stegen och fyren är alldeles tom. Du vet att någon är där inne med dig/er, men....du kan inte se honom va? Du kan bara höra honom.

Bor du i Västerbotten? Då tycker jag att du ska besöka Spökfyren på Holmön.

image5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0